Chipurile fericirii

Proiect desășurat în perioada octombrie 2015 – martie 2016, având ca obiective:

  • Conștientizarea metodelor prin care putem combate stresul, depresia sau stările neplăcute;
  • Antrenarea elevilor în realizarea unor materiale pe teme de educație nonformală;
  • Dezvoltarea abilităților și competențelor sociale;
  • Dezvoltarea capacității de comunicare și interacțiune;
  • Dezvoltarea abilităților creative.

Elevii au prezentat fotografii și desene, cu momente considerate fericite și au realizat eseuri și fotografii pe tema abordată. Desenele și fotografiile au făcut obiectul unei expoziții, realizate în luna octombrie 2015, în spațiul CDI, prilej pentru vizitatori să trăiască fericirea într-un mod simplu și într-o exprimare liberă, fără rețineri.

În urma dezbaterilor, care au avut ca temă fericirea și motivele care îi fac fericiți pe elevi, am conturat portretul unui elev fericit. „Elevul fericit” este acela care știe ce vrea de la viață, are note bune, este apreciat de profesori, este mulțumit de propria persoană și de rezultatele sale și se simte bine în colectivul clasei. Cel care luptă pentru a-și atinge obiectivele, își face temele cu drag, cel care încearcă mereu să se autodepășească, este împlinit din toate punctele de vedere, de asemenea este considerat fericit.

Elevul  care merge relaxat la școală, știe să se bucure de micile plăceri ale vieții, este acceptat de cei din jur, este plin de viață și transmite bunătate și bună dispoziție, este mereu cu zâmbetul pe buze, cel care înțelege plăcerea învățăturii este și el fericit.

Elevul mai este fericit și atunci când învață ceva nou, este receptiv la ore, este mulțumit cu ceea ce are, gândește pozitiv, are prieteni adevărați, își cunoaște calitățile și își acceptă defectele, trăiește în armonie cu cei din jur, atunci când își întâlnește pritenii și își găsește în școală surse de inspirație.

 

grafic_elevul-fericit

Deși fericirea depinde de modul nostru de gândire, ea nu se poate exprima în cuvinte, nu se poate măsura, ci este o stare, care diferă de la o persoană la alta.

Fragmente de fericire personală din creațiile elevilor.

Acțiunea în imagini

 

 

 

Acest articol a fost publicat în Activitati 2015/2016, Chipurile fericirii, Uncategorized și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s