Starea bibliotecilor din învățământul preuniversitar românesc: cazul județului Alba

Proiectul de cercetare statistică desfășurat la nivelul județului Alba și-a propus obținerea unor date care să reflecte corect și concret, activitatea bibliotecilor din învățământul preuniversitar județean.

Printre obiectivele urmărite s-au numărat: colectarea unor date concrete, care să reflecte cât mai exact activitatea din bibliotecile școlare ale județului Alba; interpretarea acestor date în contextul general al învățământului românesc; publicarea acestor date și utilizarea lor pentru planurile generale de dezvoltare, atât la nivelul județului Alba, cât și al fiecărei unități în parte.

Partenerii acestui proiect de cercetare au fost:

  • Casa Corpului Didactic Alba,
  • Inspectoratul Școlar Județean Alba,
  • Asociația Bibliotecarilor din România.

Perioada de desfășurare a proiectului de cercetare a fost septembrie 2017 – iulie 2018. Ca și etape, putem menționa: discuții cu partenerii de proiect; stabilirea întrebărilor din chestionar, crearea chestionarului în varianta word și excel; diseminarea chestionarului către școlile din județ; colectarea și verificarea datelor; analiza și interpretarea datelor; elaborarea materialului final și comunicarea lui.

Conform datelor furnizate de ISJ Alba, în anul școlar 2016-2017 existau la nivelul județului Alba 116 unități de învățământ preuniversitar, fără structurile lor și cu excepția grădinițelor, cluburilor, centrelor și palatelor.

Chestionarul privind situația bibliotecilor școlare a fost completat de 81 dintre cele 116 unități de învățământ existente.

Mai multe informații se pot obține accesând link-ul:  Starea bibliotecilor